No a co z tym cynamonem? - czyli cynamon w roli głównej

Nazwa bloga w jakiś sposób zobowiązuję, tak więc tytułem wstępu trochę o tym całym cynamonie. Cynamon można kochać, tolerować, albo...



Nazwa bloga w jakiś sposób zobowiązuję, tak więc tytułem wstępu trochę o tym całym cynamonie.
Cynamon można kochać, tolerować, albo nienawidzić, jak kto woli, jak komu smakuje.  Ja wpisuję się w grupę "bez cynamonu, ani rusz", dodając go gdzie tylko popadnie.

Jest to przyprawa zanana już od czasów starożytnych,  o której wzmianki można znaleźć nawet w Piśmie Świętym. Cynamon jest znany z szerokich właściwości leczniczych, takich jak na przykład działanie przeciwbakteryjne, czy przeciwwirusowe, ma swoje zasługi nawet w procesie odchudzania.

W większości przypadków stosowany jest jako dodatek,  do dań i deserów, ale co gdyby tak postawić go w roli głównej?  

Często spotykam się z takim połączeniem jabłko-cynamon, pomarańcza-cynamon, śliwka-cynamon... czy to w herbatach smakowych, czy świeczkach zapachowych. Jak na złość znacznie trudniej jest znaleźć cynamon występujący solo. Warto jednak trochę się wysilić i poszukać odrobinę dalej, dla samego smaku takiej herbaty, czy wspaniałego zapachu cynamonowo-cynamonowych świeczek.


O cynamokach, czyli bułeczkach cynamonowych zrobiło się już głośno, więc myślę, że nie mam w tym temacie za wiele do dodania. Powiem tylko, że trudno mi jest wyobrazić sobie osobę, której mogłyby nie smakować. Szkoda tylko, że tyle z nimi pracy. Całe szczęście, że moja siostra przypadkiem trafiła na piekarnie, w której sprzedawane są tylko za złotówkę.



Cynamon również spisuje się świetnie jako podstawa to tworzenia ciast i tortów, szczególnie polecam takie z musem cynamonowym. Ja zazwyczaj improwizuję tworząc takie wypieki, ale po internecie krąży masa przepisów, z których możecie skorzystać.


Kawa z cynamonem, a może cynamon z kawą? Wystarczy dolać syrop cynamonowy do kawy  i posypać porządną dawką cynamonu, pycha.



A same laski cynamonu uważam za świetną ozdobę.


Cynamon w roli głównej? Oczywiście, że tak!

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images